DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Postavy

Postavy

Tvoje postava
Kroll
výška: 180–245 coulů
váha: 2 000–4 000 mn (100–200 kg)
třída velikosti: C
Krollové sídlí v horách, tundrách a
vůbec v prostředí velmi tvrdém a nehostinném.
Dospělý kroll může měřit
hodně přes dva metry a zjevem může
velmi vzdáleně připomínat pračlověka.
Bezpečně je však poznáte podle jejich
nezaměnitelných velkých uší.
Krollové jsou silnější než obyčejní
lidé, ale také poněkud neohrabaní
a o poznání hloupější. Žijí obvykle
v nevelkých kmenech, které mezi sebou
neustále válčí. V těchto bojích se
velmi zdokonalili, a proto nyní patří
k nejobávanějším bojovníkům.
Povolání tvé
postavy
Postavy v DrD si mohou zvolit z celkem
pěti různých povolání. V těchto
pravidlech jsou popsána jen čtyři
z nich – válečník, hraničář, kouzelník
a zloděj. S alchymistou se budeš moci
seznámit až v plné verzi Pravidel pro
začátečníky.
Na dalších stránkách najdeš zběžné
informace o jednotlivých povoláních,
které ti mohou pomoci v rozhodování
o výběru jedné z předpřipravených
postav. Až si ji zvolíš, podrobný popis
jejího povolání si přečti v kapitole
‚Zvláštní schopnosti podle povolání‘.
Ale pozor – neměl by ses dívat na
schopnosti jiných povolání!
Válečník
Válečník je silný a houževnatý. Vládne
mnoha druhy zbraní a umí se v jejich
používání zdokonalovat. V boji
má větší šanci, že nepřítele zasáhne.
Válečníci jsou jediní, kteří boj skutečně
studují a mají v něm některé výhody.
A vzhledem k tomu, že bitvy
a souboje jsou v Dračím doupěti tak
běžné jako v našem světě jízda autobusem,
je pro každou družinu nezbytné,
aby ve svém středu měla jednoho
nebo více válečníků.
Válečníci jsou rovněž nepostradatelní
všude tam, kde je zapotřebí hrubá
síla, třeba při vyrážení vzpříčených
dveří nebo když je třeba odvalit z cesty
velký kámen.
Válečníkovo místo v uskupení družiny
je vpředu a na krajích – tam, kde
je možno očekávat útok.
Hraničář
Hraničář je silný a moudrý. Zná přírodu
a tvory, kteří ji obývají. V boji
má určitá omezení, ale stále může být
platným bojovníkem po boku válečníka.
Kromě toho je vhodný jako silná
zadní stráž.
Hraničáři zpravidla žijí v hlubokých
hvozdech, kde sami, jen se svými
psy, střeží stezky a pomáhají těm,
kdo pomoc potřebují. Proto jsou takřka
všude vítanými hosty. Dlouholetým
stykem s přírodou a přírodní
magií se u nich vyvíjejí i jisté nadpřirozené
schopnosti, které jim pomáhají
při jejich nebezpečném a osamoceném
životě.
Hraničáři jsou vynikajícími lovci a
stopaři, a proto jsou neocenitelní při
dobrodružstvích ve volné přírodě.
Kouzelník
Kouzelník je chytrý a umí ovlivňovat
druhé. Není příliš silný v boji, ale vynahrazuje
si to svými zvláštními schopnostmi,
zejména studiem kouzel. Kouzelníci
byli vždy terčem nejrůznějších
dohadů a nikdo vlastně neví, co všechno
mohou dokázat. Kouzla jsou přirozenou
součástí světa Dračího doupěte.
Jsou předměty, které jsou bezcenné
pro někoho, kdo se v kouzlech nevyzná,
a které se mohou stát strašnou
zbraní v rukou mága. Řadu situací je
mnohem lehčí vyřešit pomocí kouzla
než „obvyklým“ způsobem.
Je pravda, že většinu času – alespoň
zpočátku – zůstávají kouzelníkovy
schopnosti nevyužity, ale okamžik,
kdy je použije, může znamenat rozhodující
zvrat v celém dobrodružství.
Zloděj
Zloděj je mrštný a umí se vloudit do
přízně jiných lidí. V boji zpravidla nestojí
v první řadě, ale dokáže i tvrdě
zasáhnout. Zloději jsou odborníky na
nebezpečné situace, které vyžadují
vtip a obratnost místo hrubé síly. Prostí
lidé si vyprávějí bájné zkazky o zlodějích,
kteří sami pronikli do přísně
střežených pevností nebo zakletých
hrobek a ukradli královské poklady,
i o zlodějích, kteří unikli z okovů
v podzemním žaláři, hlídaném těmi
nejlepšími z královské gardy.
Zloději dokážou být velice zábavní
společníci, snadno si získají přízeň jiných
lidí, a zjistí tak množství zajímavých
informací.
Díky svým pozoruhodným schopnostem,
které nemá žádné jiné povolání,
je zloděj žádaným členem v každé
družině.
Zvol si z předpřipravených postav tu
kombinaci rasy a povolání, která se
ti nejvíce zamlouvá, dohodni se však
předem i se svými spoluhráči, jakou
postavu si kdo vybere. V družině nesmí
chybět silný válečník nebo hraničář
a družina bez zloděje si s řadou
překážek neporadí, ale zato dva nebo
tři zloději nebo kouzelníci by se během
hry museli nudit.
Díky již vytvořeným Osobním deníkům
nebudeš muset pracně určovat
číselné hodnoty své postavy, prakticky
všechny je v něm najdeš. Osobní
deník je charakteristika tvé postavy,
jakýsi tvůj průvodce hrou, ve kterém
můžeš najít všechny údaje o postavě.
Později se s ním seznámíme blíž.
Tvorba postavy
Tvá postava má 5 vlastností: sílu, obratnost,
odolnost, inteligenci a charismu.
Síla stanoví, jak je tvá postava silná.
Bonus za sílu hraje roli při všech činnostech,
kde je důležitá síla – zvedání
kamenů, vyrážení dveří a podobně,
ale především ovlivňuje útočné číslo
postavy (viz část ‚Pravidla pro boj…‘
na straně 20).
Obratnost je vlastnost, na níž závisí
v první řadě tvé obranné číslo, ale
i střelba z luku, u zloděje pak pravděpodobnost
úspěchu různých činností.
Odolnost určuje, jaké zranění tvé postavě
způsobí například jed. Odráží
se také v celkovém počtu životů postavy.
Inteligence – pod tímto pojmem je
v naší hře zahrnuta bystrost, všímavost,
zdravý rozum a duševní síla postav.
Hraje roli především u čarodějů
a hraničářů, kteří užívají kouzla. Všeobecně
je však znát při odhalování pastí,
různém vyhledávání a podobně.

Webová stránka byla vytvořena pomocí on-line webgenerátoru WebSnadno.cz